Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 5 juli 2011

Godbitar i köket

I köket har vi ett sidobord som fungerar som en avdelare/köksö.

Där har jag ställt lite godbitar som jag fullkomligt älskar att titta på och njuta av, samtidigt som de också fyller ett syfte. Knipsar av lite rosmarin när jag lagar mat, behöver jag få lite inspiration så bläddrar jag lite i en kokbok som står i trälådan...

Ni som brukar titta in hos mig vet ju att jag tycker väldigt mycket om små askar.
När Magnus hade premiären av den nya delen i butiken, visade han mig på den här lilla asken.

Visst är den ljuvlig?!?!...

Jag tog isär den och lade upp båda sidorna. De är så fina så jag vill kunna se dem samtidigt. Passar så fint ihop med den patinerade lerkrukan, som också den kommer från Rost Interiör.

Ja, jag blir verkligen glad i själen av det här.

Den vackra klämman har jag tittat på hos Magnus förut, men den här gången bestämde jag mig för att köpa den. Verkligen tur att den fanns kvar. Klämde fast en gammal sockerkupong från förr när det var ransonering.

Ja, så var det då den här helt makalösa lampan.
Förstår ni min lycka?!...

Jag är så glad för den - detaljerna är såååå fina.

Klämde fast den i en trälåda och nu hänger den där och "lyser upp tillvaron" för mig.

Baktill skymtar en sifon som jag har köpt hos Marie.
Det känns som det var så längesedan jag var hos henne nu (flera veckor... *ler*)
så jag längtar ju lite dit kan jag säga.

Det händer så mycket bra saker i livet just nu så jag bubblar av upplevelser, saker att se fram emot och härliga stunder som är precis här och nu.

Det är ju lite av livets mirakel att faktiskt tillåta sig själv att stanna upp en stund.

Att bara andas in och fylla hela kroppen med NUET.
Att hitta glädjen i det som är här och nu.
Att känna tacksamhet över det som är bra.

Idag är det lite mulet ute, men jag har en hel del roligt att ta tag i här inne så det gör inte ett dugg. Ska jobba hemifrån idag och sätta händerna i några beställningar. Sen ska jag se om jag kan fota lite av sakerna som jag kom över i helgen. Ahhhhh vad härligt glad jag känner mig!

Ha en riktigt bra dag!

14 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej vännen
Så underbart att du känner dig toppen:)
Visst måste man ha vackra saker som man kan vila ögonen på !!
Lampan är kanon!
ha en vacker och skön innedag!
kram
sandra

Unknown sa...

Härligt att läsa att du mår så bra! Köksö är mysigt inslag i kök tycker jag. Jag har en jag med just nu. Du har exakt likadan trälåda som jag, jag sitter nu och funderar vart jag har ställt den...mmm får leta lite:)

Ha en fin vecka, kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt att du känner dej på topp.Bara så skoj med vackra saker som man kan vila ögonen på!Ha en fin tisdag Kraaam Rita ♥

Unknown sa...

Härlig känsla du har. Det är så skönt.

Fint du har gjort det på köksön. Inte svårt att få inspiration där. Lampan är så fin.
Kram Maria

Vita Lyckan sa...

Oj – den där lilla lampan var verkligen alldeles fantastiskt fin!!! Jag tycker att alla andra människor hittar dom små guldklimparna, men aldrig jag! :o)

Men vet du. På lunchen idag kunde jag inte hålla mig. Jag var tvungen att shoppa ett par Hasbeens. Och fast det fanns vita skor i min storlek så valde jag ett par naturfärgade! Och dom är verkligen galet sköna på fötterna!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är bra på och hitta såna där lite extra fina saker, klämlampan var en sån. Och klämman, krukan och asken är lika fina. Ser ut som det är finväder på gång, eller så blir det åska.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Johanna Stålros sa...

Vackra saker omkring sig förgyller ens vardag! glad för din skull att du är så glad för din fina lampa. Kram Johanna

Norregård sa...

Underbart inlägg som vanligt hos Dig, Mia!!! Jag blir så glad av att kika in hos Dig!!
Förstår att du mår bra av att vila ögonen på dessa vackra ting....

Kramar Malin

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Underbart positivt och mysigt inlägg med en massa fina saker!
Lampan är ju helt underbar! jag fick gåshud när jag såg den = bra tecken på en pryl som man bara kommer att älska ;)
Kram
Mia

VACKRA hem & interiör sa...

Ännu ett härligt skönt positivt inlägg på din blogg ... vad mycket fint du fått i ordning så skönt efter alla flyttar. Skulle kunna tänka mig alla dina fina prylar du hittat, även det vaxade pappret är ju gudomligt, för jag antar att det är något sådant (eller?)Ha en toppendag!
Kram
Pia

Skogslyckan sa...

Det lyser igenom i texten att du sprudlar och trivs med tillvaron! Härligt Mia! Nu sticker vi snart, jag packar och förbereder. Och visst vi skall smyga ut i natten och ta sena kvällsdopp och odla kärleken...ler.
Kramar Pia

gamla skolan sa...

Du fullkomligt sprudlar av energi , härligt !!!!
Lampan är verkligen super charmig !
Kramar // Susanne ♥

millandante sa...

Din glädje smittar av sig! Så härligt, och vilka undarbara saker, lampan är såå fin!!
Fina var dina ord inne hos mig också, tack, jag blev varm i själen. Kram

Magnus sa...

Hej vännen ,har du skrattat klart nu? =) Så fina saker du hittat nu igen ,du lämnar alltid gluggar i butiken min ,vid varje besök där=) det roliga är att jag vet precis vad du vill ha oxo! Sen snart igen =) Kram "Rost" Magnus